Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


energiamegtakarítás

2009.03.06

Tudományos tények és adatok

 

Szénhidrogén kezelés mágneses tér segítségével


A mágneses térnek a szénhidrogénekre gyakorolt hatása már bizonyított. 1994-ben Oláh György professzort a Svéd Királyi Tudományos Akadémia a legmagasabb elismerésével, Nobel-díjjal jutalmazta. Kutatásainak eredményei fontos felismerést jelentettek.

A szerves kémiai folyamatok sokáig feltételezések voltak. Régóta tudjuk, hogy azokra az anyagokra, amiben szén található, van hatása a mágneses térnek. Gondoljunk a tiszta vasra, a mágneses tér nem hoz létre észlelhető változást. Míg azokban a vasféleségekben, amelyekben szén található a mágnes magához vonzza a vasat.

Így könnyebb elképzelni, hogy a szénhidrogén molekuláiban található szénre is hatással van a mágneses kezelés.

Mivel a gázokban a molekulák egymáshoz kötöttsége lazább, mint a folyadékokban vagy a szilárd halmazállapotban, ezért könnyen elképzelhető, hogy a mágneses kezelés legnagyobb eredményei a gáz területén mutatkoznak.

Múlttal rendelkező ötlet

A mai kor érdekes műszaki alkalmazásmódjainak egész sora nyúlik vissza olyan találmányokig, amelyeket már korábban kifejlesztettek.

A mágneses szénhidrogén kezelés alapjában véve a 2. világháború idejéből származó katonai kutatások eredménye. 1942-ben ugyanis a Messerschmidt Repülőgépgyár fejlesztési laboratóriumának mérnökei azon a problémán dolgoztak, hogy a vadászgépek és bombázók dugattyús motorjainak kipufogógáz-felhői már messziről felismerhetők voltak. A sokszor legyőzött légierő számára sürgősen szükség volt egy hatékony megoldásra, amellyel ezt a problémát kiküszöbölik.

Ezt a kifejlesztett terméket PETROL BOOSTER - nek hívták.

Kép



Ez egy hőálló kerámia tartóból készült ház, amelyben a rúd mágnesek egy furat körül, a hossztengelyben voltak elhelyezve. Ezen a furaton keresztül haladt a benzinvezeték. A megoldás sikeresen működött, minimális füstképződést eredményezett, emellett 10-15% üzemanyag megtakarítás jelentkezett, megnőtt a repülők hatótávolsága. Az utolsó háborús évek zűrzavarában és a háború utáni első években a találmány elfelejtődött.
Az üzemanyag takarékosság és a környezetvédelem még 10 - 15 évvel ezelőtt is pánikkeltőnek számított.

Napjainkban azonban az értékrendek alaposan megváltoztak, az ökológiai tudatosság, valamint Földünk természetes erőforrásainak a felelősségteljes megközelítése, ahová az ásványi tüzelőanyagok is tartoznak, nagy jelentőséget kapott.

Három Észak - Amerikai nagyvállalat összetalálkozásának köszönhetjük, hogy ez a megoldás újraéledt.
A PETROL BOOSTER - t kereken 50 év elteltével újraélesztették és világszabadalomként levédték :
- McDonnel Douglas (Légi - és Űrutazás Technikai HI - Konszern)
- DuPont (Vegyikonszern)
- Citi Corp. Bank (nagybank)

A PETROL BOOSTER 1991. 10.30-tól Európában is nyilvántartásba vették (Németország M9104881 szám alatt).
A terméket továbbfejlesztették és egy erősebb változat TURBO BOOSTER néven került a piacra.
Ezeknek a készülékeknek sajnos használati korlátjai vannak, mert a jelenlegi, nagyteljesítményű motorokhoz sokkal intenzívebb készülék szükséges. Ezen kívül a kísérletek bebizonyították, hogy nemcsak a járműveknél használható, hanem különböző fűtőberendezéseknél is kiválóan működik, azonban ehhez megfelelő kialakítást kell alkalmazni.

Néhány gondolat a megértéshez


Ha kellő erősségű és sűrűségű homogén mágneses mezőn keresztülvezetjük pl.: a földgázt, a sűrű erővonalak a hosszú szén-láncszerkezetet hosszában szétfésülik.

Mindenki számára ismert az elektrosztatikus feltöltődés (pl.: műszálas ruhák súrlódása utáni feltöltődése), a gáz súrlódása a csövekben. Ez az összetartó erő szűnik meg a mágneses erővonalak hatására. A homogén mágneses mezővel mágnesezett szénhidrogén molekulák taszítják egymást.

A folyékony halmazállapotú szénhidrogének esetében az erős mágneses tér megszünteti az üzemanyag molekulák elektrosztatikus feltöltődését, csökkenti a viszkozitást és így a porlasztáskor sokkal apróbb cseppekre bomlik. Az apróbb cseppek jobban keverednek a levegővel és így több oxigén érintkezik az üzemanyag szénhidrogén molekuláival, azaz felgyorsul az égés. Ennek eredménye az, hogy javul az égés minősége és adott idő alatt több energiát tudunk felszabadítani a szénhidrogénből.

Miért kellett ennyit várni erre a felfedezésre ?

Érzékeljük, hogy a tudomány nap mint nap fejlődik.
Már régóta foglalkoztatta a kutatókat ez az elképzelés. Munkájuk eredményéhez hiányoztak a szupererős mágnesek.

Hiú elképzelés azt hinni, hogy ezt a fizikai folyamatot akármilyen mágnesekkel létre lehet hozni. Ugyanis a szénhidrogén molekulák közötti összetartó erő adott. Ahhoz, hogy a folyamat létrejöhessen, nekünk nagyon sűrű és nagyon erős mágneseket kell alkalmaznunk.

Ezek a mágnesek a mindennapokban megszokott mágnesek erejének a többszörösével rendelkeznek. Csak az ilyen erős mágnesek-kel lehet elérni igazi eredményt. A mágnesek felhelyezésének különböző variációi vannak, attól függően, hogy a háztartásban vagy az iparban alkalmazzuk.

Mi lehet a hasznunk ebből a tudásból?


A szénhidrogének elégetésével energiát nyerünk.

A technológia segítségével ugyanabból a mennyiségű szénhidrogénből több energiát nyerhetünk ki. Ugyanazt a mennyiségű energiát kevesebb szénhidrogén elégetésével kapjuk meg.

Ebből következik, hogy szénhidrogént takaríthatunk meg (10-20%-ot).

Azok a berendezéseink, amivel a szénhidrogéneket elégetjük (kazánok, belsőégésű motorok stb.) sok elégetlen vagy tökéletlenül elégett szénhidrogént bocsátanak környezetünkbe. Ezek környezetünkre egyre nagyobb hatással vannak, sajnos negatív hatással.

A technológia alkalmazásával radikálisan (50-70%-kal) csökkenthető a környezetbe jutó elégetlen vagy tökéletlenül elégett szénhidrogén. Ezt füstgázelemző berendezésekkel mérhetővé lehet tenni.

Gázkazánok, olajégők


A háztartási gázkazánok esetében a legjobb eredményeket a hagyományos tálcaégős rendszereknél, valamint a nagyon elterjedt gázkonvektoroknál lehet elérni. Az eredmény 10-18% is lehet.

Természetesen a modernebb (és drágább) készülékeken is komoly megtakarítás érhető el (4-10%).

A technológia előnye, hogy háztartási méreteknél (8-46 kW-ig) a gázkészülékekre könnyen rászerelhetők.

A mágnesek olyan műanyag házban vannak elhelyezve, ami a Magyarországon engedélyezett gázkészülékek mindegyikére átalakítás nélkül rászerelhető.

Fontos: felszereléskor műszeres beállítás szükséges!

Az ipari méretű gázkazánok esetében is komoly a megtakarítás.

A több száz kW vagy akár több MW nagyságrendeknél is elérhető a 3-9% eredmény. Ilyen méretű kazánoknál a gázégő előtti csőszakaszba építik be az előre megtervezett és elkészített kezelő berendezést.
Ezeket a beavatkozásokat tüzeléstechnikai szakembereink végzik el.

Az olajégők használata már csak ipari méretű kazánoknál jellemző. A technológia szerelése megegyezik a gázkazánoknál alkalmazottal.

Mérések, tapasztalatok


1996. 04.04- én V.E.I.K.I. Rt.-nél (Villamos Energia Kutató Intézet) történt mágneses előtét vizsgálat. A százhalombattai Égővizsgáló Állomáson a kísérlet célja az volt, hogy földgáztüzelésű égőnél, a tüzelőanyag vezetéken elhelyezett természetes mágneseknek a hőfelszabadulásra kifejtett hatását vizsgálják.

A mérés során meghatározták:
- a láng hőleadását
- a kilépő füstgáz összetételét
- a kemence hőegyensúlyát
- az előző hőáram viszonyát a belépő össz hőáramhoz.

E viszonyszám alapján értékelhető a mágneses előtét hatása. (a viszonyszám %-ban adja meg a hatásfokot).

A hatásfok: 85,62%-ról 95,01%-ra változott.
A gázfelhasználás 9 %-kal csökkenthető volt.

 

Turbo Booster

 

Környezetünk, és ezen belül levegőnk közismerten legnagyobb szennyezői a szénhidrogéneket elégető kazánok,  illetve a gépjárműmotorok.

Pedig alapjában, ha az égés tökéletesen zajlana és a benzin, az olaj vagy a gáz szennyezőanyagtól mentes lenne, akkor az égés során vízgőz (H2O) és széndioxid (CO2), azaz két a természetben is előforduló és azt így nem is szennyező égéstermék keletkezne.

A belsőégésű motorokban és az olajbeporlasztásos- illetve gázkazánokban az égés azonban korántsem tökéletes. Ahol van fordulatszámmérő az autó műszerfalán, ott jól látható, hogy ha egy autó utazósebességgel halad, akkor a dugattyús motor főtengelye kb. 3000 fordulatot végez percenként. Ez azt jelenti, hogy 50-szer fordul másodpercenként, azaz a hasznos munkaütem égési ideje 0,01 másodperc. A versenymotoroknál előfordul 0,0025 másodperces munkaütem is. Könnyű elképzelni, hogy ilyen rövid idő alatt nehezen ég el tökéletesen az üzemanyag. Ha pedig az égés tökéletlen, elsősorban két erősen mérgező anyag, szénmonoxid (CO) és el nem égett szénhidrogén (CH) távozik a kipufogócsövön. A zöldkártyás környezetvédelmi vizsgálaton például pont ezt a két összetevőt mérik.

A tökéletlen égés oka az, hogy az üzemanyag molekulái a vezetékben egymáshoz és a cső falához surlódnak és elektrosztatikusan feltöltődnek. Ilyenkor a molekulák egymáshoz ragadnak ahhoz hasonlóan, mint fésülködés után a kihullott hajszálak. Ezért az égés előtti porlasztáskor az üzemanyag nehezen keveredik a levegővel, igyekszik nagy cseppekké összeragadni (ez a folyamat így zajlik le az injektoros- és a Diesel-motorokban is). A levegő oxigénje csak a csepp felszínén érintkezik az üzemanyaggal, tehát az a csepp belsejében el sem tud égni, illetve tökéletlenül ég el az alatt a kb. 0,01 másodperc alatt, ameddig a munkaütem tart. ilyenkor a kipufogócsőben folytatódik az égés egy darabig, ebből viszont már nem nyerünk hasznos energiát a motor számára, és a környezetet szennyezzük a már be nem fejeződő égési folyamattal. A katalizátoros autókban tulajdonképpen utánégetjük ezeket a tökéletlenül elégett részecskéket, így bár az energia itt is elvész, de legalább a környezetet óvjuk.

A tökéletlen égés koromképződéssel is jár. Ez jobban koptatja a hengerfalat és a dugattyút, de a korom le is rakódik az égéstérben, a szelepeken, a dugattyúgyűrűk hornyaiban, stb. Így az égés egyre tökéletlenebb lesz, a szelepek és a gyűrűk előbb-utóbb beégnek, azaz többé már nem zárnak tökéletesen. Az égés hatásfoka tovább romlik, a korom leszivárog a kenőolajba, így az hamarabb elhasználódik (ezért sötétebb a fáradt olaj, mint a friss) és a motor "enni kezdi" az olajat, az elégő olaj pedig sokkal jobban szennyezi a környezetet.

A tökéletlen égés miatt az üzemanyagban rejlő energia jelentős része nem hasznosul. Jelenleg a legmodernebb dugattyús motorok is csak egyharmadát alakítják át hasznos munkává az üzemanyagban levő energiának, a többi veszendőbe megy elsősorban a kipufogórendszeren keresztül. A Diesel-motorok fajlagos hatásfoka valamivel jobb a benzines, illetve gázmotorokénál, ezért van az, hogy ugyanahhoz a teljesítményhez ezek kevesebb üzemanyagot igényelnek.

A kazánokból szintén rengeteg hasznos energia távozik a kéményen keresztül. Csak a legmodernebb és igen költséges berendezések képesek ennek egy részét visszanyerni. Ráadásul ezek általában nem szerelhetők fel utólag egy már meglévő kazánra vagy akár egy gáztűzhelyre, így nem maradt más megoldás ez idáig, mint a drága kazán helyett egy még drágábbat venni.

 

 

 

 

De hogyan is működik ez az okos kis készülék?

 

Egy gyűrű alakú házban speciális mágneseket helyeztek el úgy, hogy különlegesen erős homogén mágneses mezőt hozzanak létre a gyűrű közepén. A gyűrűt az üzemanyag-vezetékre szerelik fel kívülről, annak megbontása nélkül úgy, hogy az üzemanyag (és ez lehet benzin, alkohol, gáz vagy gázolaj) ezen a különleges mágneses téren áramoljon keresztül. Az erős mágneses tér megszünteti az üzemanyag-molekulák elektrosztatikus feltöltődését, csökkenti a viszkozitást és így a porlasztáskor sokkal apróbb cseppekre bomlik fel a gázpedállal szabályozott mennyiségű üzemanyag. Az apróbb cseppek jobban keverednek a levegővel, és így több oxigén érintkezik az üzemanyag szénhidrogén molekuláival, azaz felgyorsul az égés. Ennek következménye az, hogy egy része annak az üzemanyagnak, ami eddig vagy nem égett el, vagy a kipufogócsőben égett el, ezentúl benn a motorban a kb. 0,01 másodperces munkaütem alatt adja át energiáját és így ez az energia hasznosítható. A motornak ezáltal nő mind a termikus, mind az effektív hatásfoka. A tökéletesebb égés eredményeként csökken a kipufogógázban a mérgező CO és CH mennyisége, azaz könnyebb átmenni egy "zöldkártya-vizsgán". A motorban az égés hőmérséklete kb. 10%-kal nő, ettől jelentősen csökken a koromképződés (főleg a dízeleknél), sőt a már lerakódott kormot is kiégeti a dugattyúgyűrűk hornyaiból és a szeleptányérokról, illetve a gyertya elektródákról (dekarbonizációs folyamat), ezáltal a motor kevésbé kopik, élettartama megnő, csökken az olajfogyasztása és az olaj később fárad el. Ez a folyamat jól nyomon követhető, ugyanis a kipufogógáz CO tartalma kezdetben meleg motornál felszökik, majd a futásteljesítmény függvényében kb. 100 üzemóra után jelentősen,  sokszor a gyári érték 30%-ára is lecsökken. a motor érezhetően jobban húz, a teljesítménye megnő és a járása főleg hideg motornál egyenletesebbé válik, a szívató sokkal hamarabb visszatolható. A magasabb hatásfok következményeként kevesebb üzemanyag szükséges a korábbival azonos teljesítmény eléréséhez, azaz megfelelő vezetési stílus mellett 5-10 %-os üzemanyag megtakarítás érhető el.

Turbo Booster-t érdemes a karburátorhoz, injektorhoz vagy adagolóhoz minél közelebb elhelyezni. Ha az üzemanyag-vezeték belső átmérője nagyon vékony vagy fémhálóval burkolt, akkor a jobb hatás érdekében érdemes az üzemanyag-vezetéket legalább azon a részen egy vastagabb átmérőjű csővel kiváltani. (Természetesen csak ott, ahol ez lehetséges. Ezt a munkát csak szakemberrel végeztesse el!)

A Turbo Booster felszerelése nem érinti a gépjárművek garanciáját, sőt egyre több márkakereskedő ajánl ilyen elven működő készüléket kiegészítésként autóihoz. Ha a motorról leszerelik semmilyen módszerrel nem mutatható ki, hogy fel volt szerelve, az égés minősége romlani kezd és visszaáll az adott típusra jellemző alacsonyabb hatásfok.

A Turbo Booster élettartama gyakorlatilag végtelen, kopó, cserére szoruló alkatrészt nem tartalmaz, amíg az Ön autója ill. kazánja működik addig a Turbo Booster is az marad.

 

 

TURBO  BOOSTER  ALKALMAZÁSA GÁZOKON

 

Tudományos alapok.

A mágneses térnek a szénhidrogénekre gyakorolt hatása már Nobel díjjal bizonyított. 1994-ben Oláh György professzort a Svéd Királyi Tudományos Akadémia a legmagasabb elismeréssel jutalmazta. Kutatásainak nagyon sok fontos eredménye fontos felismerést jelent. A szerves kémiai folyamatok sokáig feltételezések voltak. Ezeket a feltételezéseket egy nagyon egyszerű, mindenki számára könnyen kontrollálható megoldás megoldotta. Bármilyen iható folyadékot kettéosztunk, majd az egyiket egy műanyag tölcsér segítségével keresztül vezetjük a Boosteren, és utána mindkettőt megkóstoljuk a szánkban található laboratórium egyértelműen jelzi a változást. Régóta tudjuk, hogy azokra az anyagokra, amiben szén molekula található van hatása a mágneses térnek. Gondoljunk a tiszta vasra (pl.: öntöttvas) és tudhatjuk, hogy a mágneses tér nem hoz létre észlelhető változást. Míg azokban a vasféleségekben, amelyekben szén található a mágnes magához vonzza a vasat. Így könnyebb elképzelni, hogy a szénhidrogén molekuláiban található szénre is hatással van a mágneses kezelés.

Mivel a gázokban a molekulák egymáshoz kötöttsége lazább, mint a folyadékokban vagy a szilárd halmazállapotban, ezért könnyen elképzelhető, hogy a mágneses kezelés legnagyobb eredményei gáz területén mutatkoznak. Természetesen a megtörtént eredményt kimutatni csak fejlett mérőeszközökkel lehetséges. A létrejövő folyamat nagyon logikus, felfogható, természetesen a szemléltetése laboratóriumi körülmények között a legeredményesebb.

Egy pár gondolat a megértéséhez: Ha kellő erősségű és sűrűségű homogén mágneses mezőn keresztülvezetjük,  pl. a földgázt, a sűrű erővonalak a hosszú szén-láncszerkezetet hosszába szétfésüli. Mindenki számára ismert a jelenség az elektrosztatikus feltöltődés (pl.: műszálas ruhák súrlódás utáni feltöltődése) , a gáz súrlódása a csövekben.  Ezt a fizikai kezelést úgy képzeljük el, mintha egy újságlapot, amit galacsinná gyúrtunk megfogjuk és széthúzzuk. Gondoljuk végig, mikor tökéletesebb az égés? Ha a galacsint gyújtjuk meg és próbáljuk elégetni, vagy ha a széthúzott lapot.

 

 

Miért kellett ennyit várni erre a felfedezésre?

 

Érzékeljük, hogy a tudomány nap mint nap fejlődik. Már régóta foglalkoztatta a kutatókat ez az elképzelés. Munkájuk eredményéhez hiányoztak a szupererős mágnesek. Hiú elképzelés azt hinni, hogy ezt a fizikai folyamatot akármilyen mágnesekkel létre lehet hozni. Ugyanis a szénhidrogén molekulák közötti összetartó erő adott. Ahhoz, hogy a folyamat létrejöhessen, nekünk nagyon sűrű és nagyon erős mágneseket kell alkalmaznunk.

 

Könnyen alkalmazható.

 

A készülékek úgy kerültek műszakilag kialakításra, hogy a Magyarországon engedélyezett gázkészülékek mindegyikébe a gázkészülék átalakítása nélkül beszerelhetők. A gázkészülékekbe való beszereléshez semmiféle engedélyre nincs szükség, hiszen a gázkészülékben semmilyen jellegű átalakítást vagy megbontást nem kell végezni. Természetesen a műveletet bízzuk szakemberre. A jelen pillanatban használatos Magyar Szabvány szerint a készülék felhasználása jogszerű. Nincs szükség a helyi gázszolgáltató engedélyeire.

 

 

Legjobb eredmények

 

A legjobb eredményeket a hagyományos tálcaégős rendszerű gázkazánokon, valamint a nagyon elterjedt gázkonvektorokon sikerült elérnünk. (Az eredmény akár  8-25 %-ot is elérhet). Ezeken a tüzelőberendezéseken, ahol a gáz keveredése a levegővel egyszerű módon jön létre, a tüzeléstechnikai hatásfok alacsony. Mivel a fizikai beavatkozásunk kifejezetten a jobb porlasztást valósítja meg, ebből eredően egy jobb minőségű égés jön létre, ami több hasznos hőt jelent számunkra. Ehhez kapcsolódóan csökken a berendezések által kibocsátott elégetlen szénhidrogének mennyisége. Ez igen komoly környezetmegóvást jelent. Ezen felül ugyanezek a módszerek a legkomolyabb tüzeléstechnikai égőfejekhez is adaptálhatók. Több száz kW vagy akár több megawatt nagyságrendnél is nagyon jó eredmények jöttek létre. (3-9 %).

 

 

Jövőnk

 

Ma még csak az energia-megtakarítás miatt gondolkodunk ezeken a megoldásokon, de azért egy kicsit nézzünk előre! Ha egy zsúfolt belvárosi belső udvaros bérházban lakunk, ahol minden ablak alatt található egy parapet konvektor és télen egy szmogos napon az udvar aljában olyan mennyiségű elégetlen szénmonoxid képes összegyűlni, ami visszamaradó egészségkárosodást jelenthet minden földszinten lakó személynek. Ha ez a technológia minden készülékre felkerül 50-70 %-kal csökkenhet a mérgezőanyag kibocsátás, amivel létrehozhatjuk az egészségesebb életteret.

 

 

Turbo Booster  -  fizikális vízlágyítás

 

A fizikális vízlágyítás, mint környezetbarát és energiatakarékos megoldás, alig tizenöt éve ismert még a szakemberek körében is. Tény, hogy a mágnesesen kezelt víz igen előnyös tulajdonsága, hogy a vízben található oldott mészkő (közismertebb nevén vízkő ) egy ún. spontán kristály képződésen megy át és belőle argonit kristály képződik, amely ebben a formába többé nem képes megtapadni a vízvezeték, boiler, csaptelepek, szaniterek, fűtésrendszerek vezetékeinek külső és belső felületén, hanem a lefolyó vízzel együtt távozik a rendszerből.

Az erős mágneses térrel rendelkező Turbo Booster alkalmazása egy olcsó és szinte mindenütt használható megoldás, akár egyes berendezések külön védelméről van szó, akár egy teljes háztartás vízkő elleni védelméről. Magyarország szinte teljes területén probléma a kemény víz. A boilerek, fali melegítők, szaniterek ára túl magas ahhoz, hogy egyszerűen hagyjuk őket tönkremenni. A hagyományos vegyszeres vízkőoldók, a savazás hosszabbtávon ugyanúgy károsítják és tönkreteszik ezeket, mint maga a vízkő. A Turbo Booster végleges védelmet biztosít a vízkővel szemben. Felszerelhető boilerek elé, fali vízmelegítők, cirko-falikazánok vízcsövére, vízóra aknába a bemenő fővezetékre (lásd a képeket), azok bármilyen megbontása nélkül

 

 
 

 

Profilkép



Elérhetőség

Szentmiklósi Attiláné Ági

4400 Nyíregyháza

0636703271313

egeszsegstar@gmail.com